Maart 2021

Als u deze link opent:

www.onepercentclub.com/boeken-en-spellen-voor-kleuters

dan ziet u een nieuwe actie voor ons kleuterschooltje In Togo!

Stelt u zich eens voor: een kleuterschool zónder boeken en speelgoed....

Met deze kortdurende actie bij de 1%club  proberen we geld in te zamelen voor prentenboeken, spelletjes en ander speelgoed, zodat de kleuters in Togo sneller de Franse taal onder de knie krijgen. Want Frans is de officiële taal op (basis)school en de kinderen leren thuis alleen hun eigen stamtaal. Hierdoor komen ze met een achterstand op school! Spelenderwijs leren kleuters snel de basisbegrippen en nieuwe woorden. Doet u/doen jullie mee?

O ja, als iemand nog duploblokken ergens in de kast heeft liggen.... deze zijn ook welkom, we kunnen ze opsturen.

Alvast bedankt!

Januari 2021

We zijn een nieuwe actie gestart voor 3 latrines. We hebben financiële medewerking gekregen van de Hofstee stichting en de Johanna Donk Grote stichting en ook Wilde Ganzen doet mee. Dankzij deze samenwerking kunnen we binnenkort 3 latrines laten bouwen. Ze komen op plaatsen waar veel mensen passeren of samenkomen én er een waterput in de buurt is!

Verder hebben we nog enkele subsidie aanvragen gedaan, maar daarover is nog niets te melden. Hopelijk later meer!

Wel het vermelden waard is opnieuw een statiegeld-actie  bij een supermarkt in Eelde : opbrengst €200! Bedankt!