De eerste latrine is gerealiseerd dankzij crowdfunding via de 1%club. De latrine is gebouwd vlakbij de school in Avégamé en ook hier is een tippy tap geplaatst, voor het handen wassen. De tweede latrine was gepland voor eind 2018 bij de middelbare school in Kpékpéta. Dankzij een gift van kringloop winkel HVO uit Heerugowaard en een gift van iemand die met pensioen ging is deze latrine gerealiseerd. Dank aan de 2 teams die de Balkanrally reden: de opbrengst was voor de 3e latrine( die in oktober 2020 klaar was, in het centrum van Kpékpéta). Deze latrine is een bio-latrine geworden en dat betekent dat de faecaliën gebruikt gaan worden als bemesting, omdat men nu zelf de opslagtank kan leeg halen.en geen duur bedrijf moet laten komen. In het voorjaar van 2021 zijn bij verschillende fondsen subsidieverzoeken gedaan, die alle gehonoreerd werden. Zo kunnen we dit jaar met de Hofsteestichting en Joh. Donk Grote stichting, in samenwerking met Wilde Ganzen een serie van 3 bio-latrines gaan bouwen! Meteen daarna volgt een 2e serie van 3 bio-latrines, gesponsord door de Casterenshoeve en ook weer samen met Wilde Ganzen.